Niepokój związany z wynikami – czego można się nauczyć od edukacji K-12?

Kiedy wszedłeś na to pole, uznałeś to za powołanie. Musiałeś opanować zarówno sztukę, jak i naukę – chciałeś dokonać krytycznych zmian w innych ludziach, którzy byli nieskończenie zmienni i nad którymi miałeś ograniczony wpływ, ale jeśli nawiązałeś z nimi relacje, ty i oni często triumfowaliście razem. W dzisiejszych czasach jesteś coraz częściej oceniany na podstawie tego, jak dobrze ci ludzie, teraz uważani za twoich klientów, wykonują kilka wąskich testów. Mimo że postrzegasz to jako inaptację ilościową, która powoduje kurczącą się standaryzację, społeczeństwo wymaga usług o bardziej jednolitej jakości. Dlatego decydenci, stosując zasady biznesowe w swojej dziedzinie, nalegają na mierzenie wydajności w dowolny sposób, który jest łatwy do zmierzenia, a następnie odpowiednio nagradza lub każe. Tabela 1. Tabela 1. Pomiary wydajności z góry do dołu i dołu do góry w opiece zdrowotnej i edukacji. Chociaż ten scenariusz może brzmieć znajomo, to ty nie jest lekarzem, ale amerykańskim nauczycielem. Edukacja elementarna i licealna, podobnie jak opieka zdrowotna, była w ferworze ruchu odpowiedzialności , którego bodziec może być honorowy, ale którego produkt jest powszechnie uważany za wprowadzony w błąd, krótkowzroczny, przeciwny do zamierzonego, a nawet niebezpieczny. Niektórzy nauczyciele, zdemoralizowani takimi reformami, porzucili swoje powołanie. Lepszym rozwiązaniem dla edukacji i opieki zdrowotnej mogą być nowe, oddolne systemy poprawy wydajności, które traktują istotną dziedzinę usług dla ludzi jako zawód, a nie branżę (tabela 1).
Model przemysłowy, profesjonalna krytyka
W fabrykach standaryzacja procesów eliminuje różnice w jakości, a jakość amerykańskiej edukacji i opieki zdrowotnej jest niedopuszczalnie nierówna. W latach 80. ubiegłego wieku strategie przemysłowe zaczęły przenikać do obu dziedzin. Pisząc w 1989 roku Donald Berwick, założyciel Instytutu Doskonalenia Opieki Zdrowotnej, zachwalał teorię ciągłego doskonalenia stosowaną przez japońskie korporacje, w której dane dotyczące procesów produkcyjnych są analizowane i wykorzystywane do rewizji tych procesów, a wszyscy pracownicy są zapisani w dążeniu do lepszego 1 Berwick wolał ciągłe ulepszanie Teorii Złych Jabłek, zgodnie z którą osoby są obwiniane (i karane) za słabe działanie systemu, podejście, które dostrzegł za rozwojem, takim jak publikacja danych na temat śmiertelności w szpitalach, które rodziły strach i defensywność.
Na nieszczęście dla edukacji szybka poprawka obiecana przez teorię złych jabłek przemawia do polityków. Federalni decydenci ds. Edukacji starali się stosować zasady wolnego rynku do szkół – zalecając konkurencję ze strony szkół czarterowych, wynagradzanie za zasługi w oparciu o wystandaryzowane wyniki testów, zwalnianie złych nauczycieli i szalowanie upadających szkół.2. Do roku 2001 zasady te były ucieleśnione w ustawie o dzieciach bez opieki, ustawa o reformie edukacji, mająca na celu pociągnięcie szkół do odpowiedzialności za osiągnięcia uczniów (mierzone standardowymi testami), tak aby szkoły o słabych wynikach mogły w jakiś sposób naprawić swoje działania – lub zostać zamknięte. Nieważne, że zgodnie z pierwotnymi standardami, wszystkie szkoły ostatecznie zawiodą, twierdzi Douglas Staiger, ekonomista z Dartmouth, który bada pomiary wyników zarówno w edukacji, jak i opiece zdrowotnej.
Podobnie jak lekarze, zauważa Staiger, nauczyciele mają silną kulturę niezależności, która może przełożyć się na niechęć do niedopatrzenia. Bardziej fundamentalnym problemem było to, że nauczyciele – podobnie jak lekarze – wiedzą, że ich praca wymaga dostosowania opartego na podstawowych zmiennych ludzkich i eksperckim osądzie; Standaryzacja może przynieść efekt przeciwny do zamierzonego.
Krytyki pomiaru wyników w edukacji obejmują znane tematy: środki są skupione zbyt wąsko, a czasem na złych aspektach procesu lub wyników; nie uwzględniają one całego ucznia ani nie oceniają wszystkiego, co sprawia, że nauczyciele są skuteczni. Chociaż istnieje korekta wyników dla wyjściowej charakterystyki populacji studentów, jest ona często niewystarczająca i nie poprawia niczego dla najmniej szczęśliwych. Co więcej, oczekiwania asesorów mogą być niemożliwe do spełnienia.
Efekt reformy edukacji w zwężeniu zainteresowania szkół jest powszechnie krytykowany. Nawet uczniowie, którzy borykają się z matematyką lub pisaniem, mogą być niezwykle kreatywnymi myślicielami, projektantami lub planistami, zauważa Mary Gallagher, nauczycielka piątego stopnia w Cambridge w stanie Massachusetts. Sprawienie, że uczniowie czują się porażką, ponieważ nie pasują do obowiązkowej formy, często uniemożliwia im naukę. Tak jak wymagane badania obecnie monopolizują wizyty lekarzy, wypierając zindywidualizowane interakcje, po reformie edukacji, mówi Gallagher, nauczyciele nie mieli czasu, aby odkryć i wspierać pasje uczniów, aby mogli nauczyć się cieszyć nauką
[podobne: Stomatolog Kraków, psychologia, leczenie kanałowe ]
[patrz też: zasłużony dawca krwi przywileje, bmd osteoporoza, olx namysłów ]