Niepokój związany z wynikami – czego można się nauczyć od edukacji K-12? AD 4

Kane podkreśla, że powiązanie środków z odszkodowaniami i oczekiwanie natychmiastowej poprawy jest skierowane na niewłaściwy problem: takie zachęty mogą zadziałać, jeśli profesjonaliści po prostu nie pracują wystarczająco ciężko, ale nie jeśli brakuje im wymaganego talentu, umiejętności lub doświadczenia – więc może ty nie Szukać krótkoterminowych zmian ze stałą populacją, ale raczej stopniowe zmiany w praktyce . Ostatecznie sukces może wymagać szerokiej zmiany kulturowej. Staiger sugeruje, że pojedyncze strategie, takie jak płaca za wydajność, mogą być skazane na niepowodzenie, ale jeśli cała organizacja rzeczywiście koncentruje się na poprawie wydajności, powiązanie wynagrodzenia z ulepszeniem podkreśla to zaangażowanie. Niektóre nowicjackie okręgi szkolne, jak zauważa, zbudowały wszystko wokół poprawy wyników akademickich dzieci , zaczynając od zatrzymania tylko nauczycieli, którzy przyjęli tę misję. Takie zbiorowe zobowiązanie wypłaca dywidendy na niezliczonych arenach: Staiger twierdzi, że stany, które jego badania wykazały były na czołowym miejscu w zakresie stosowania beta-blokerów u pacjentów z zawałem serca w latach 90. były również pierwszymi użytkownikami kukurydzy hybrydowej w latach 50. XX wieku w latach 1910 i 20 byli przodującymi w ruchu szkolnym i mieli najwyższe zastosowanie komputerów w latach 90. . . . Bez względu na to, co sprawia, że cięcia w pracy wpływają na opiekę zdrowotną i edukację. Co ciekawe, państwa te również wysoko notują środki kapitału społecznego: ludzie zazwyczaj należą do klubów, znają i ufają sąsiadom, czerpiąc korzyści z sieci społecznościowych i współpracy.
Niektóre placówki opieki zdrowotnej rozpoczęły taką drogę, jak Tomberlin s, 4 i Instytut Medycyny wyznaczył ostatnio ścieżkę do systemu opieki zdrowotnej w nauce.5 Nowy projekt w Partners HealthCare w Bostonie przypomina inicjatywę nauczyciela-skuteczności w okręgu Charlotte-Mecklenburg : specjaliści koncentrujący się na konkretnym stanie zdrowia utworzyli zespoły (w tym przedstawicieli pacjentów), aby przeprojektować procesy opieki nad tym schorzeniem i wybrać wiele miar sukcesu, które można wykorzystać, zbadać i udoskonalić w programie ciągłego doskonalenia.
Podejście oddolne nie rozwiąże wszystkich problemów związanych z jakością ani nie wyeliminuje odgórnych mandatów. Lokalne wskaźniki wydajności mogą nie być porównywalne w różnych instytucjach. Jeśli płatność jest powiązana z danymi, gra będzie kontynuowana. Chociaż teoretycznie wiele środków sprawia, że oceny są sprawiedliwe, w praktyce oceny jakościowe mogą być nadmiernie uzależnione od ilościowych. Skuteczne lokalne systemy oceny nie mogą być jedynie klonowane, ponieważ proces wspólnego tworzenia jest niezbędny. Reagowanie na ogólne upoważnienia zewnętrzne pochłania zasoby, które można poświęcić na tworzenie lepszych systemów. Jednak pomimo presji rządu, Tomberlin, na przykład, zachęca nauczycieli do budowania systemu oceny ostrożnie, aby uniknąć bardziej nieskutecznych lub szkodliwych polityk.
Wielu obserwatorów zgodziłoby się z Robem Weilem, zastępcą dyrektora Departamentu Edukacji Amerykańskiej Federacji Nauczycieli, że ruch odpowiedzialności przypomina wielką łódź pośrodku oceanu idącą w złym kierunku i że będzie całe mnóstwo dodatkowych obrażeń przed odwróceniem kursu. Na szczęście , ludzie pchają się na ster, aby go zmienić. Wysiłek przeciwdziałania w celu poprawy praktyki od wewnątrz może pewnego dnia zapewnić długoterminową odpowiedź na żądania jednakowo wysoka jakość w podstawowych usługach ludzkich.
Finansowanie i ujawnianie informacji
Formularze ujawnień dostarczone przez autora są dostępne wraz z pełnym tekstem tego artykułu pod adresem.
Dziękuję Thomasowi Lee, Jerome Groopmanowi, Pameli Hartzband, Meredith Rosenthal, Andrew Eisenhauer, Greeshmie Shetty i Janet Corrigan, oprócz wszystkich cytowanych w tym artykule, za podzielenie się swoimi spostrzeżeniami na temat pomiaru wydajności i odpowiedzialności.
Materiał uzupełniający
Referencje (5)
1. Berwick DM. Ciągłe doskonalenie jako ideał w opiece zdrowotnej. N Engl J Med 1989; 320: 53-56
Full Text Web of Science Medline
2. Ravitch D. Śmierć i życie wielkiego amerykańskiego systemu szkolnego: jak testowanie i wybór podważają edukację. New York: Basic Books, 2010.

3. Projekt MET. Praca z nauczycielami w celu opracowania uczciwych i wiarygodnych miar efektywnego nauczania. Fundacja Billa i Melindy Gatesów, czerwiec 2010 r. (Http://www.metproject.org/downloads/met-framing-paper.pdf.)

4. Nichols LM. Nie bój się. N Engl J Med 2010; 362: e30-e30
Bezpłatny, pełny tekst Web of Science Medline
5. Najlepsza opieka po niższych kosztach: droga do ciągłego uczenia się opieki zdrowotnej w Ameryce – raport konsensusu Institute of Medicine, 6 września 2012 r. (Http://www.iom.edu/Reports/201
[więcej w: Stomatolog Kraków, endokrynolog kielce, laryngolog ]
[więcej w: sauna sucha jak korzystać, choroba bostońska objawy, jak obliczyć procent tłuszczu ]