Niepokój związany z wynikami – czego można się nauczyć od edukacji K-12? AD 2

Syllabi były wypełnione ćwiczeniami, eliminacjami, sztukami wyciętymi z budżetu, zaprzestano projektów interdyscyplinarnych. . . oraz decyzje personelu kierowane przez wyniki testów. Te wyniki były generalnie jedynymi dostępnymi miarami wydajności, ale wielu nauczycieli twierdziło, że biorąc pod uwagę zróżnicowane ramy czasowe uczniów i niezliczone niekontrolowane czynniki w ich życiu, absurdem było pociąganie nauczycieli do odpowiedzialności za takie wyniki (podobnie jak lekarze tracący punkty wydajności, gdy pacjenci tracą cele w zakresie poprawy zdrowia, ponieważ otrzymały złe ręce genetyczne i ekologiczne). Eksperci ds. Edukacji potwierdzili, że celem prawnym 100% biegłości do 2014 r. Było nieosiągalne.2 I nikt nie analizował, jak uzyskać dobre wyniki.
Aby wypełnić tę potrzebę, projekt Fundacji Skutecznych Nauczań (Gates Foundation Measuring Teaching) bada miarę procesu efektywności nauczyciela, udostępniając wideo z sesji klasowych ocenianych przez obserwatorów wyszkolonych do rozpoznawania konkretnych kompetencji.3 Według Thomasa Kane a, dyrektora projektu MET i Harvardu profesor edukacji, który przeprowadził badania w Staigerze, nauczyciele domagali się oceny technik klasowych, a nie wyników. Właściwie zastanawiam się, co się stanie, gdy dostaną to, o co proszą , mówi Kane. Mogą powiedzieć: Hej, chwileczkę! Mogę nie używać konwencjonalnych metod, więc nie osiągam dobrych wyników w Twojej rubryce, ale otrzymuję wyniki.
Lekarze robią takie argumenty. Znajdując się w męczarni w procesach, które są oparte na wytycznych dotyczących najlepszych praktyk i które czasami wydają się niewłaściwie restrykcyjne i niekoniecznie związane z wynikami, wielu lekarzy nie zgadza się z wynikającą z tego zmniejszoną elastycznością i indywidualizacją. Ale kiedy lekarze domagają się wyników leczenia, Susan Edgman-Levitan z Massachusetts General Hospital – jak Kane z drugiej strony – ostrzega: Uważaj, o co prosisz. Edgman-Levitan, ekspert w mierzeniu tego, co ważne dla pacjentów, ostrzega lekarze mogą nie mieć kontroli nad wynikami: może to być Bóg i pacjent , którzy określają, na przykład, czy stan chroniczny pogarsza się z czasem.
Co więcej, ludzie mają szalenie nierealistyczne oczekiwania co do tego, co można poprawić, jak szybko , mówi Edgman-Levitan. Próbując sprostać tym oczekiwaniom, instytucje często zmieniają swoją praktykę w dowolny sposób, który sprawia, że wyglądają lepiej na zalecanej miary, czasem z negatywnymi konsekwencjami dla studentów lub pacjentów. Nauczanie na próbę nie jest jedynym rezultatem podobieństwa w opiece zdrowotnej; najbardziej niepokojąco, ponieważ trudno jest pomóc najbardziej potrzebującym klientom , niektóre szpitale odwracają pacjentów wysokiego ryzyka, podobnie jak szkoły czarterowe radzą sobie lepiej, jeśli wykluczają najbardziej potrzebujące dzieci. W obu dziedzinach najbardziej znaczącym czynnikiem ryzyka mogą być niskie dochody, ale ani lekarze, ani nauczyciele nie mogą wyeliminować ubóstwa.
Przeciwdziałanie i współpraca
Dobrze udokumentowane efekty ruchu odpowiedzialności to demoralizacja i gra systemu, w tym jawne oszustwo, a systemy wynagradzania za wydajność stanowią zachętę do takiej manipulacji. Niekorzystne reakcje spowodowały, że niektóre okręgi szkolne wycofały się, wiążąc wynagrodzenie nauczycieli z wynikami testów uczniów. Kiedy Tom Tomberlin, z Centrum Strategii Kapitału Ludzkiego w okręgu szkolnym Charlotte-Mecklenburg (Północna Karolina), przedstawił plany opracowania programu wynagradzania za wydajność, przekonanie go skłoniło go do zrzucenia zapłaty za i skupienia się tylko na poprawa wyników, poproszenie nauczycieli o pomoc w odpowiedzi na trzy pytania: Co robisz w klasie, co jest ważne i na czym chciałbyś mierzyć? ; Jeśli to ma znaczenie, jak to zmierzyć? ; i Kto to mierzy?
Twórczość Tomberlina ma wiele wspólnego z niektórymi innymi wcześniejszymi i obecnymi wysiłkami lokalnymi: to raczej oddolny rozwój niż rządowe fiat; wykorzystuje wiele miar efektywności nauczycieli; ma na celu zmianę kultury szkolnej, częściowo poprzez zachęcanie do współpracy nauczycieli; i obejmuje teorię ciągłego doskonalenia. Różne okręgi szkolne wydają się samodzielnie odkrywać podobne sposoby przeciwdziałania złym skutkom ruchu odpowiedzialności, zachowując godne pochwały ambicje. I wielu krytyków federalnych mandatów dostrzega obietnicę w tym przeciwdziałaniu.
Inicjatywy te mają dobry powód, aby angażować nauczycieli od poczęcia poprzez wdrożenie: współpraca ma kluczowe znaczenie zarówno dla procesu, jak i produktu. Robimy wykształcone, dobrze uzasadnione domysły na temat tego, co. . . praktyki instruktażowe prowadzą do lepszych wyników uczniów , wyjaśnia Tomberlin, ale nikt nie wie, czy istnieje związek przyczynowy pomiędzy tymi dwoma
[podobne: lekarz dermatolog Warszawa, Stomatolog Kraków, dermatologa ]
[podobne: piperine forte w aptece, zielone koktajle odchudzające, olx milicz ]